Az intézet rövid ismertetése
Marketing és Menedzsment Intézetként egy dinamikus csapat vagyunk, szerteágazó képességekkel. Legfőbb erősségeink az innovativitás és az előretekintés, amelyek kutatási területünkön elengedhetetlenek. Az intézet kutatási portfóliója alapvetően a gazdálkodás- és szervezéstudományokhoz tartozik, illetve multidiszciplináris jelleggel foglalkozunk élelmiszermarketinggel. Kiemelt figyelmet fordítunk a tehetséggondozásra, a kutatói utánpótlás nevelésre.
Főbb fókuszterületeink, amelyek arculatunkat meghatározzák:
- Élelmiszermarketing, a fenntarthatóság, a környezettudatos fogyasztás témaköre és annak megítélése;
- Településmarketing, arculat és imázs vizsgálatok;
- Neuromarketing kutatások;
- A kis- és középvállalkozások hazai helyzete és gyakorlatai, különös tekintettel az élelmiszeriparra;
- A KKV-kal kapcsolatos vezetési, szervezési problémák és azok megoldási lehetőségei, valamint a HR menedzsment funkcióinak elemzése, fejlesztése.
Oktatásunk során célunk olyan szakemberek képzése, akik a gyorsan változó piaci körülmények között is képesek értéket teremteni és hatékonyan reagálni a mindennapi vállalati élet kihívásaira.
Főbb kutatási területek, kutatási orientációk
Kutatási területünk kulcsszavai: KKV szektor – stratégiai tervezés – élelmiszeripar – fogyasztói magatartás – szervezet- és vezetésfejlesztés
Főbb kutatási csomagjaink
- Ún. stratégiai (funkcionális, ökológiai, hagyományos és tájjellegű, vallási) élelmiszerek fogyasztói megítélése, táplálkozás-élettani szerepük, valamint piacképességük elemzése.
- A hazai élelmiszergazdaságban használatos eredet- és minőségtanúsító védjegyek, jelölések ismerete, valamint azok használatát befolyásoló tényezők.
- Hazai / helyi élelmiszerek piaci helyzetének javítása, és azok beillesztési lehetőségei új értékesítési csatornákba (pl. ökoturizmus).
- Okos város fejlesztések szerepe a városmarketingben.
- A rövid értékesítési láncok vizsgálata.
- A vezetéstudomány új, korszerű trendjei és módszerei.
- A KKV szektorban működő vállalkozások menedzselésének problémái és menedzsment eszközrendszere.
- Szervezetfejlesztés a KKV szektorban, döntően a HRM-re, az értékteremtő folyamatokra és a vezetés területére fókuszálva.
- For- és nonprofit szervezetek CSR tevékenységének vizsgálata.
- A szakmai gyakorlatok és a duális képzés megítélése.
Kutatási projektek
- Kaposvár intelligens várossá fejlesztésének imázsközpontú vizsgálata /Dr. Szigeti Orsolya/
- Agrárerdészeti szakágazati stratégia kialakítása az agrárerdészeti tevékenység motivációinak és piaci lehetőségeinek ismeretében /Dr. Szigeti Orsolya/
- A vezetés gyakorlata kis- és közepes méretű vállalkozásoknál és startupoknál - vezetői sikergondolkodás és marketingstratégiai döntések /Dr. Berke Szilárd/ www.leadershabits.com
- Öko-, funkcionális és helyi élelmiszerek megkülönböztetésének lehetőségei érzékszervi vizsgálatokkal /Dr. Szente Viktória/
- Life long learning programmes for increased growth capacity in ecotourism /Dr. Szente Viktória/
Partnerkapcsolatok
- Krizevci Agricultural College - Horvátország
- Somogy és Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
- Nemzeti Agrárgazdasági kamara
- Educons University – Szerbia
- Sapientia University – Románia
- Agrárgazdasági Kutató Intézet
- Nemzeti Adóhivatal
- INRA Transfert
- Newcastle University – Anglia
- Debreceni Egyetem